söndag 27 mars 2011

Besök i Skärmarbrink

Någon journalistfjant på Aftonbladet kallade Juholt för omodern och "från forntiden" när han istället för att prata om skattesänkningar och skattesatser ägnade tiden för sitt installationstal åt omoderna frågor som att värna om de svaga i samhället, solidaritet och att bekämpa barnfattigdomen. Om det är omodernt så hoppas jag innerligt att jag aldrig blir modern! Håkan Juholt verkar vara en politiker som brinner, som vill förändra och som faktiskt verkar ha ett hjärta.

Nu har det gått nio månader sedan E flyttade hemifrån och jag vänjer mig sakta vid att inte träffa henne varje dag. Men det är fortfarande jobbigt... I fredags kväll besökte vi E, A och Sigge i deras hemtrevliga lilla lägenhet i Skärmarbrink.








3 kommentarer:

slottsträdgårdsmästaren sa...

Så vackert och lugnt med de svartvita bilderna!

Lairama sa...

Först:
Vilka otroligt vackra och stämningsfulla bilder! Imponerande.
Sen:
Jag håller med om varenda ord du skrev om Juholt.
Sist:
Hoppas allt är bra med er. Hälsa C från mig :)

PJHiller sa...

Tack båda för fina kommentarer!

Lairama: C hälsar tillbaka. Allt är bara bra med oss. Ska vi försöka få till en fika en eller nåt?