måndag 25 april 2011

Redan över...

Annandag påsk, i morgon är det dags att gå till jobbet igen. Det har varit en fantastiskt fin och trevlig påskhelg, men jag kan inte låta bli att vara lite bitter över att tiden går så fort...

Påskafton-påskdagen tillbringade vi hos M och S i Storvreta, någon mil norr om Uppsala. På ditvägen svängde vi in till Uppsala och tog en liten promenad och åt en glass. På påskafton hjälptes vi åt att göra en middag som blev helt magiskt bra. På påskdagen förfirades F, som fyller 17 år i morgon.

Jag tog väldigt mycket bilder i helgen, de flesta med mitt nya favoritobjektiv Nikon 28-105/3.5-4.5 Macro, som jag köpte för 820 kr på Tradera!

La famiglia njuter av en glass i solen nedanför Domkyrkan


Spegelbilder i Fyrisån


Jag har aldrig fotograferat så många blommor som i år...


ET:s brorsa?


 Krokusar


 Hemgjord sushi


 Underbart vin!


 Perfekt lamminnerfilé med medelhavsgratäng och fetaostkräm


 Tryffeltårta med aprikoser, cognacsgrädde och vaniljglass


Dagen avslutades med en magifik solnedgång, här fångad genom en syrénhäck

Inga kommentarer: