onsdag 4 maj 2011

Tärnor och spackel

Idag jobbade både C och jag kväll, så vi hann med en hundpromenad tillsammans i morse. Nere vid hamnbassängen höll ett gäng tärnor på och jagade frukost. En av dem fick tag i en liten fisk när vi gick förbi men blev direkt jagad av en annan tärna som ville komma över bytet. Jag slängde upp kameran och fick ett par hyfsade bilder.

Sen åkte jag in till K-Rauta och köpte tapeter, färg och spackel. Nu ska E:s gamla rum tapetseras om och sedan tar vi det som sovrum. Men vad jag avskyr att spackla, slipa och tapetsera! Det kommer att höras en och annan svordom därinnifrån innan jag är klar...




6 kommentarer:

Lai sa...

"Hyffsade bilder"?
De är ju fantastiska!

Spackla och fixa är så okul som det kan bli. Sånt fuskar jag med och blundar hårt när solen lyser för mycket på skavankerna :P

PJHiller sa...

Tack Lairama!

Här fuskas det också en del med det förhatliga "underarbetet" och då blir ju solen ens värsta fiende... ;)

slottsträdgårdsmästaren sa...

Sanslöst bra bilder!!! Mästerligt kompis!

PJHiller sa...

Tack Hasse! Jag hoppas på att få plåta en flygande hägg också nån gång... :-)

slottsträdgårdsmästaren sa...

Ha ha...och jag lovar att plantera häger i parken!

Anita sa...

Men ... vilka otroliga bilder! Jag är djupt imponerad. Skärpan är otrolig, knivskarp. Ska titta vidare hos dig. Här verkar finnas många godbitar.

Tack för matlagningskvällen den 16 maj på Engsholm. Alla i gruppen var supernöjda. Kul att ni kockar tyckte vi var en rolig grupp att jobba med.

Ha en bra kommande vecka ...

... hälsar Anita från Scania