söndag 27 november 2011

Många djurbilder den här helgen...

Dotter E och hennes lilla katt Sigge, som visade sig vara en Sigrid, har tillbringat helgen hemma hos oss. Sigrid kastrerades, det heter tydligen så trots att det är en honkatt, i fredags och tvingas nu ha en krage på sig för att inte slicka bort stygnen efter operationen. Den där kragen är inte så populär!



Idag tog Stina och jag en lite promenad i "monsterstormen" och jag tog några portättbilder på Stina uppe på Kasberget. Av någon anledning måste Stina nästan tvångsmässigt sticka ut tungan så fort det är dags för fotografering...


Jag köpte en begagnad telekonverter tidigare i veckan som jag ville testa idag. Så jag hade mitt 70-200/2.8 med konvertern, alltså 140-400mm på kameran och hoppades på att kanske få se någon hjort på fälten. Det blev ingen hjort men istället stötte jag på en älg. Jag såg den när jag satt och körde bil så jag tvärnitade och backade och tog några bilder av den på kanske 100 meters avstånd. Men eftersom den stod gömd bakom träd och sly klev jag ur bilen för att få en bättre vinkel. Älgen stod blickstilla trots att jag började gå mot den och jag hann komma rätt nära innan den tyckte det var bäst att dra sig tillbaka! Synd bara med alla träd som står i vägen. Å andra sidan hade nog inte älgen stått kvar så länge om de inte stått där som något slags skydd.



2 kommentarer:

Karla sa...

Hej! Du tar väldig bra bilder för att vara så pass ålder-kris tagen...:o)
Jag kommer alltså att följa din blogg om det är OK med dig ,
hälsningar,Karla.

PJHiller sa...

Hej Karla! Tack, kul att du gillar mina bilder! Du är varmt välkommen att följa min blogg. :)