söndag 26 februari 2012

London - Vår

För fjärde året i rad pratade vi först om att dra till fjällen på sportlovet men valde till slut istället att åka på en storstadsresa. I år blev det London och hela familjen följde med, även E. Eftersom vi varit i London två gånger tidigare och klarat av alla "måste-se-grejer" så kunde vi den här gången känna oss ganska fria att glida omkring lite. Vi lämnade ett regnigt och kallt Sverige och kom till ett varmt och soligt London!

Jag tog naturligtvis en hel del bilder under våra tre hela dagar. Pga olika omständigheter hade jag bara två fasta objektiv med mig, en 35mm/f2 och en 85mm/f1.8, vilket innebar en utmaning för mig som är van vid att fota med zoomar...

Istället för att visa bilderna i kronologisk ordning tänkte jag köra lite olika teman, idag blir det Vår. De här bilderna är väl inte direkt typiska för London, men det kan ju ändå kanske vara lite roligt att se hur långt våren har kommit där.


Mitt favoritflygbolag. Inte för att de är bäst, trevligast eller bekvämast, utan för att de tar oss till europas huvudstäder för en spottstyver. Det känns nästan som att åka med SL, så enkelt och billigt är det!











Blommande körsbärsträd(?) i Notting Hill






Inga kommentarer: