måndag 11 juni 2018

Sommarvädret fortsätter

Den här märkliga våren och försommaren kommer gå till historien. Somliga dagar är värmen lite väl jobbig för mig. Vill inte gnälla, men mina gener är inte av det slaget som gillar temperaturer uppemot 30 grader. Men, samtidigt, på det hela taget är det ju underbart! Det blir en hel del promenader i solgasset, mycket umgänge med kamrater och en del fotograferande.

Stigbergsgatan i kvällssol



Karlbergssjön

Ryssgubbar (detta besynnerliga namn på en växt!) inne i Karlbergsparken



Gåsmamma med sina gässlingar vid Klara sjö

I lördags var vi bjudna på grillkväll hos vår kompisar Hasse och Cissi ute på Blockhusudden på Djurgården. Det blev en magiskt fin och trevlig kväll. Cissis bulgursallad är utan tvekan en av de godaste sallader jag ätit! Precis när vi kommit fram så dök briggen Tre Kronor upp på andra sidan häcken.

Den obligatoriska grillölen
Foto:Cathérine E

Världsklass på såväl mat, sällskap och läge!

Vi gick en liten promenad, här kvällssolen vid Lilla Sjötullsbron

Vi såg ett par rådjur

Fokus som lönade sig. Cissi var vass på kubb!

Vi cyklade hem till Söder i den ljusa härliga sommarnatten. Räkkryssningsbåt med livemusik gled förbi Kvarnholmen

På Högbergsgatan stod två brandposter och sprutade vatten för fullt tryck mitt i natten!

1 kommentar:

Hans Wester sa...

Ja det var verkligen en skön sommarkväll och så kul att ni besökte oss på udden. Bulgursalladen åt jag igår här hemma i Brommanästet också. Lika grym då! Tack för den perfekta grillningen också!