söndag 3 februari 2019

Vargavintern är här

Det har inte blivit mycket fotograferande senaste veckorna, men i helgen fick kameran hänga med ut. Vintern är här på allvar nu, jag gillar det inte! För drygt en vecka somnade en person in för gott efter en längre tids sjukdom, en person som har varit en väldigt viktig del av mitt liv. Han fyllde till stor del hålet i min själ efter en pappa som jag inte har något minne av. Saknaden och sorgen är monumental. Han och hans sambo besökte ofta Stockholm innan sjukdomarna gjorde att det inte gick längre och då bodde de nästan alltid på Söder. Fina Bengtis, jag saknar dig så mycket!


Gården Årsta holmar känns ganska malplacerad där ute mellan broarna....





Den där plastpalmen till höger är också tämligen malplacerad!


Däruppe på stupets kant går en av Stockholms allra vackraste vägar, Monteliusvägen.


Längtar svårt tills Pålsundet fylls med min och andras båtar igen


Innan dess återstår en del jobb....

4 kommentarer:

Hasse Wester sa...

Jag beklagar att du mist en viktig person i ditt liv Per. I skrivande stund smälter snön i vår stad och det blir plusgrader hela veckan.
Jag förstår att det kliar i båtrenoveringsfingrarna nu! Våren är inom räckhåll!

PJHiller sa...

Tack Hasse!
Ja, nu är det bara ett par månader till sjösättning, så det gäller att sätta fart med skrapandet och slipandet.

Anonym sa...

Beklagar sorgen! /B

PJHiller sa...

Tack!