lördag 14 november 2020

Promenad med ny mobilkamera

 Jag hängde på låset när Apple släppte nya iPhone 12 Pro Max i fredags och köpte mig en. En svindyr pjäs men med en fantastisk kamera. Alla bilder i det här inlägget är tagna med den nya telefonen.

En av Södersjukhusets nya byggnader, som jag tycker är riktigt snygg!



Södra Årstalundens koloniområde i förgrunden, där vi står i kö för en kolonilott


Nedanför Sachsska barnsjukhuset


Märklig blomma på ett träd som jag inte har en susning om vad det är (Hasse, hjälp!?). Edit: Slottsträgårdsmästare emeritus Hasse har upplyst mig om att det är en "rönnsumak".





Thaibåtens plastigloos kanske kommer väl till pass nu i vinter


Trevlig överraskning att springa på en jazztrio i Hammarbyhamnen


Den nyrenoverade kallmurade stenmuren vid Färgargården är sanslöst vacker i all sin enkelhet, vilket hantverk!


Malmgårdsvägens vackra 17- och 1800-talsbyggnader. Här fanns allehanda industrier - bryggeri, slakteri och textilfabrik








Klevgränd 1C, Södermalms äldsta profana stenhus, från tidigt 1600-tal






2 kommentarer:

Anonym sa...

Bilderna ser strålande ut! Vad kul! Växten är en rönnsumak!

PJHiller sa...

Tack Hasse! Rönnsumak, se där ja, aldrig hört talas om.... vacker blomma!