onsdag 1 september 2021

Återvände till Gräsmarö

Sista semesterveckan och min första arbetsvecka efter semestern tillbringades på magiskt fina Gräsmarö i Gryts skärgård. Härligt att få komma tillbaka till den här vackra platsen och uppleva lugnet i ytterskärgården igen!

Det här är ännu ett inlägg där alla bilder är tagna med en iPhone 12 Pro Max. Men nu ska jag damma av min Fuji igen och ge mig ut och plåta på Söder!










Sommarens kanske största happening var att tillbringa en natt under bar himmel på den lilla ön Turmule nord ost om Gräsmarö. Det bjöds på både solnedgång och soluppgång i världsklass. Mitt i natten lyste en stor fullmåne upp skärgården (dessvärre blev inte bilderna av den i riktigt visningsbart skick).

Soluppgången kl 5.12




Södra Gräsmarö


Det blev ett par besök på den mer kända grannön Harstena




Restaurang Loftet på Harstena


"Släktgården" på Gräsmarö med stugor som kan hyras av alla som är medlemmar av Gräsmarös släktförening, rena rama Bullerbyn

Korna rör sig fritt på Gräsmarö









 



1 kommentar:

Hans Wester sa...

Det ser helt underbart ut!!!