onsdag 5 januari 2022

Montallegro, Casa del Pellegrino

På väg i linbanan till restaurangen Casa del Pellegrino vid Montallegro på berget ovanför Rapallo. Jag fick två av mitt livs absolut bästa måltider där, blir nästan rörd när jag tänker på det! Underbart sällskap, vidunderlig utsikt, bästa tänkbara genuina italiensk mat, lokala viner som passade perfekt till maten och en härligt avslappnad service av ägaren som nästan blev som en kompis. Jag längtar redan tillbaka!







Vallfartskyrkan Santuario di Nostra Signora di Montallegro, som är huvudattraktionen där uppe på berget


Casa del Pellegrino





























En av rätterna på nyårsafton, ravioli med smör och salvia







Nere i Rapallo, godare glass finns inte. Pistage, mandel och choklad, underbar kombination


En sista bild från Camogli!



1 kommentar:

Hans Wester sa...

Jag förstår att du längtar tillbaka! Vilken fantastisk plats och ännu fler vackra bilder!