söndag 23 september 2012

Hösthelg

Jag ska inte gnälla så mycket men kan väl konstatera att det har varit två ganska kämpiga veckor på jobbet med många gäster och en sjuhelsikes massa mat som skulle lagas. Men i helgen har jag varit ledig och hämtat igen mig lite med bl a två långpromenader. I går åkte vi iväg och promenerade i området runt Nynäs slott och Sandvik.

Den här knasbollen tyckte som vanligt att det var lämpligt med ett dopp...


Klart häftigt läge för ett utedass!





I dag åkte vi iväg och "besteg" Kasberget strax norr om Tullgarns slott.






Jag hade precis gått och muttrat om att vi aldrig såg några rovfåglar därute vid Näset, när den här havsörnen (är jag ganska säker på att det är) dök upp!


2 kommentarer:

Anonym sa...

Härlig bild på örnen!

PJHiller sa...

Äntligen kom jag hyfsat nära en örn, som jag har väntat på det!