måndag 6 juni 2016

Ännu en underbar sommarhelg

Den här soliga, härliga senvåren/försommaren gör mig lite orolig - hur ska sommaren bli? Det är sällan det är varmt och soligt både under försommaren och högsommaren... Men jag försöker slå bort de funderingarna och njuter av nuet. I fredags kväll var det studentmottagning, i lördags en sväng ner till Kungsträdgården och Smaka på Stockholm. Senare på lördagskvällen tog vi med oss en flaska vin och lite ost till Skinnarviksberget och njöt av solnedgången igen, det kan lätt bli en vana. Söndagen spenderades i Björnöns naturreservat på södra Ingarö och nationaldagen "firades" med en promenad vid Vinterviken. En typiskt bra helg! Men det här med nationaldagen ger jag inte mycket för. Det känns verkligen som en hitte-på-dag. För mig är Midsommarafton det närmaste vi svenskar kommer nationaldag på riktigt.


Skapligt fin kväll för ballongflygning!








Härligt att kunna få lite skärgårdsvibbar trots att jag inte äger någon båt längre


Lite kyligt i vindarna, men man ska inte klaga!


Grodmän





Kortaste vägen mellan Vinterviken och Stora Essingen





Prunkande kolonilotter i Vinterviken




Inga kommentarer: