onsdag 16 maj 2018

Vårkvällar med sommarvärme

Jahaja, det blev en sån här maj i år! Lite otippat efter den långa och ovanligt sega vintern - plötsligt kom sommarvärmen över oss. Jag klagar inte, det är underbart. Men den lille pessimisten i mig säger att när det är sånt här väder i maj så blir juni kall och regnig. Hoppas att jag har fel. Just nu njuter jag i alla fall av solen, värmen och grönskan.

I går kväll gick jag en riktig långpromenad runt hela Långholmen och sen hem via Skinnarviksberget och Monteliusvägen.














Bilden är tagen i Olle Adolphsons park











I förrgår kväll hade Sista styverns och Fjällgatan invaderats av Livbataljonen, som övade repellering från Fjällgatan ner till Stadgårdsleden.






2 kommentarer:

Hans Wester sa...

Strålande sommar-Stockholm-bilder Per!

PJHiller sa...

Tack Hasse!