måndag 12 augusti 2019

Östermalmspromenad

Jag fick för mig att jag ville ta en promenad på Östermalm, så C och jag cyklade ner till Berzelii park och traskade sen uppåt. Det är inte ofta jag är på Östermalm, jag har liksom ingenting där att göra. Det finns många vackra kvarter där, men för mig är det en stendöd stadsdel, den saknar själ och gatuliv (då räknar jag inte med Stureplan, som jag fullkomligen avskyr). Även den här här dagen var det skönt att få cykla hem till Söder igen efter den lilla utflykten!




Den märkliga hängalmen (tack Hasse! :) ) i Humlegården


Kommer inte ihåg vad den här gatan heter, men rätt snygga hus


Engelbrektskyrkan, kanske stans fulaste kyrka, men ett fint läge


Villagatan


Danderydsgatan är onekligen en av Stockholms snyggaste gator, men jag skulle inte vilja bo där





Innan vi cyklade hem till Söder tog vi ett glas på Calle P i Berzelii park





Igår firade vi Nikes 2-årsdag. Jösses vad tiden rusar fram, två år! Hon fick naturligtvis vansinnigt många presenter, men var för tillfället mest intresserad av att äta ostbågar. :) Jag älskar att vara morfar till den där underbara ungen!!

Inga kommentarer: