måndag 23 mars 2020

Vårspaning i Corona-tider

Tack och lov är det fortfarande okej att promenera i dessa virustider. I lördags kämpade vi oss över Västerbron i isande kalla vindar till Kungsholmen. Längs Norr Mälarstrand var det lä och riktigt skönt i solskenet. Sen gick vi till Kungsträdgården och tittade på den begynnande körsbärsblomningen.

När jag sitter hemma och arbetar på dagarna och hänger med i nyhetsrapporteringen så får jag en känsla av det pågår en katastrof här i landet. Men så fort jag kommer ut på Folkungagatan, går längs Årstaviken eller som i lördags på Norr Mälarstrand så är det som om inget har hänt. Det är fullt med folk på gator och torg här på Söder! Men än är det inte över på långa vägar. Vi kan inte göra annat än att bidra så gott vi kan till att inte öka smittspridningen.

Krokusar i Skinnarviksparken


Heleneborgsgatan


Längst ner mitt i bilden ligger Tea i sitt hus. Hon är renskrapad och oljad, på söndag ska det första lagret fernissa strykas på


Lilla Essingen från Västerbron





























Danska ambassaden och Jakobs kyrka


Årets körsbärsblomsbild från Kungsan





Tre Lamborghinis på samma bild, inte så vanligt


Två muséer på samma bild


Kreativt drag i Corona-tider


Första gången i mitt liv jag sett påskfjädrar som faktiskt är snygga! Hornsgatan