fredag 3 juni 2011

Årets första båtutflykt

I går gjorde jag i ordning vår lilla motorbåt och sjösatte den. Vi har en segelbår också, som ligger på varv och ska sjösättas under veckan som kommer. Men idag var vi ute med lillbåten, och det var helt sanslöst underbart! Det är när jag får vara ute på sjön och i skärgården som jag trivs allra bäst. Efter den långa kalla vinter som vi har bakom oss var det extra skönt att få komma ut på sjön i strålande solsken. Det var inte så länge sen som en sån här tur ut i skärgården kändes väldigt avlägsen... Vi körde ut till ön Korpens södra vik där det var lä idag och fick några magiskt fina timmar i rena rama högsommarvädret. Såna här dagar leker livet! När sen segelbåten kommer i vattnet och jag får komma ut med den, rulla ut genuan, segla en stund och sedan få sitta i sittbrunnen på kvällen och sippa på ett glas vin efter en god middag, då är det euforiskt!!

Kameran fick hänga med och jag skruvade på ett polarisationsfilter som jag köpte i vintras, men jag är inte nöjd med resultatet...
















Inga kommentarer: