torsdag 23 juni 2011

En regnig sommarmorgon runt slottet

I morse klev jag upp tidigare än vanligt för att hinna fotografera lite runt slottet innan jag började jobba. Naturligtvis regnade det... Men eftersom både jag och min kamera är vädertätade så trotsade jag vädret och tog några bilder ändå.




Det går lite inflation i blombilder på den här bloggen numera, men de är ju så fina...



Köksträdgården

 Det här är en Drömhörna


I går släppte Ulf Lundell två nya skivor, båda live-inspelningar. Den ena är från Unplugged-turnén för tre år sen, då C och jag var på en fantastisk konsert på Cirkus. Bl a är nedanstående låt med.


7 kommentarer:

Lairama sa...

Inflation eller inte, den första blombilden är helt fantastisk. Så skarp och skir så att det nästan gör ont.
Du är en mycket bra fotograf.

Ha en bra midsommar och hälsa C.

Åsa! sa...

Hittat hit via FB och din kamrat "Slottsträdgårdsmästaren". Du är en mycket duktig fotograf du! Verkligen inspirerande att titta runt här på din blogg.

PJHiller sa...

Tack Lairama! Ha en riktigt bra midsommar ni också, och hälsa Gubben.

Åsa, vad roligt att du hittade hit! Jag var in och tittade på din blogg, ska kika mer senare. Härliga bilder!

billan sa...

Hittat hit via "Slottis" och hans inlägg om din blogg. Och glad är jag för det:) Jättefina bilder och dessutom ser jag ju att du precis som jag gillar Uffe!
Lägger till din blogg på min läslista och återkommer....

PJHiller sa...

Hej billan, och välkommen hit!

Janicke sa...

Även jag har hittat hit via Slottis. Helt ljuvliga bilder! Särskilt förtjust i vovven som tittar fram bakom klippan och visar tungan.
Hit kommer jag tillbaka. Får aldrig nog av fina bilder.
Lycka till på nya jobbet!

PJHiller sa...

Tack Janicke och välkommen hit du också!