fredag 1 juli 2011

Arrivederci slottet! Och de sista blombilderna på ett tag...


Idag jobbade jag min sista dag på slottet och det kändes vemodigt. Jag lämnar ett härligt gäng arbetskamrater och den vackraste arbetsplats jag någonsin sett. Varför då, kan man ju fråga sig, det verkar korkat!? För ett par månader sedan fick jag erbjudande om kockjobb på Bommersvik konferens och efter moget (flera veckor) övervägande valde jag att tacka ja till det. Inget enkelt val, för jag valde mellan två mycket bra arbetsplatser. Men det vägde av olika orsaker över lite åt Bommersvik. Jag är fantastiskt glad över min tid på slottet och går inte från något, utan till något!

Ikväll ska C och jag i vanlig ordning gå ned och äta på Sjökrogens veranda och titta på när andra människor springer Trosa Stadslopp. Visst är det sportigt!

Hasse och Mattes pocherade rödtunga, quenell på krabba och lax med primörer och örter


Bettans biskvier


Ja, åsså lite mer blommor... Det har gått överstyr, det här blir de sista blombilderna på ett tag. Jag är extremt självkritisk till mina egna bilder, men just den här bilden på prästkragarna är en favorit. Den (och alla andra bilder i det här inlägget) är tagen med mitt älskade 800-kronorsobjektiv, Nikon 28-105mm Macro! Bortsett från ljusstyrkan är det lika bra som ett 10 000 kronors objektiv, vill jag påstå. Knivskarpt och nästan ingen distorsion ens på 28mm. Nu börjar det bli lite nördigt så jag avslutar här.







3 kommentarer:

Janicke sa...

Hoppas du snart får blomabstinens ...

Kan bara hålla med om att skärpan i ditt objektiv är fenomenal. Älskar dina prästkragar!

Lairama sa...

Ha en trevlig semester och lycka till på din nya arbetsplats!

PJHiller sa...

Det kommer nog snart blombilder igen Janicke. Jag är en människa som nästan helt saknar karaktär... Brukar t ex prata om att jag ska sluta snusa, börja springa, sluta titta så mycket på TV. Men det blir aldrig något av det. ;)

Tack Lairama, och ha en trevlig sommar ni också!