tisdag 16 augusti 2011

Bara lite sommarbilder

Lägger upp några bilder från den snart försvunna sommaren...

Först ett par bilder från en promenad vid Gisesjön förra veckan.





 C och Stina tar ett dopp i Fifångs södra vik, första semesterveckan.


Ett av de vackraste djur som finns, om ni frågar mig. Kolmårdens djurpark.


En dag tog C, F en promenad runt hela Djurgården. Det var naturligtvis en otroligt vacker promenad, men vi blev rätt beklämda av den här synen uppe vid Biskopsudden. Vad är det med folk??


Vi avslutade med en fika uppe i Kaknästornet, som kändes rätt fjuttigt jämfört med höstens besök i Empire State Building och Rockefeller Center... Men fint ändå!


 Tomaterna som vi odlar i kruka börjar mogna. De kommer att ätas med basilika, olivolja, mozarella och vitlöksbröd.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka underbara bilder! Är det en säl på andra bilden? Längtar tillbaka till för-och högsommar!

PJHiller sa...

Tack Hasse! Tyvärr inte en säl på andra bilden, bara en vanlig sten. Men jag tycker det är lite "zen" över bilden... Jag har lite svårt att smälta att sommaren är på väg bort, jag är inte klar med den än!

Men jag ser fram emot en promenad på Söder med dig snart, vi får höras om det när du kommer hem från Gonäs (om du kommer hem...).