måndag 29 augusti 2011

Sensommarkväll

Jag har jobbat rätt intensivt de senaste veckorna så det har inte blivit många bilder tagna. Men ikväll var jag ledig och tog med mig Stina till ett utsiktsberg vid en gammal fornborg som ligger strax utanför Trosa. Det var ett fantastiskt vackert ljus, men kvällens höjdpunkt kommer sist i bildsviten.







Precis när jag skulle kliva in i bilen och åka hem igen kom en flock gäss flygande


På väg hem hade jag turen att få se en flock hjortar som stod och betade på ett fält. När jag stannade bilen så flydde de in i skogen, utom den här hinden som stod kvar en stund och kollade in mig för att bestämma sig för om jag var farlig eller inte.


Jag kom bara några hundra meter innan det var dags att tvärnita igen och hoppa ur bilen och ta ett par bilder.





Sen stängde jag av kameran och la den på passagerarsätet, övertygad om att det var färdigfotat för den här kvällen. Men jag hann bara köra någon minut så stod den här damen alldeles intill vägen och tittade...


Hon hade till och med vänligheten att titta rätt in i kameran! Ibland har man lite tur...




1 kommentar:

Hege sa...

Vakre bilder.