måndag 8 augusti 2011

Brännöl på Brännö

I fem år har jag skjutit upp målningen av fönster och vindbrädor på vårt hus, men nu är det färdigmålat! Jag började måla i förra veckan, gjorde ett avbrott för en resa till Göteborg med C och F över helgen, och avslutade målningsprojektet för en stund sedan. När storstegen ändå var framme passade jag på att rensa hängrännorna. Jag är mycket stolt över mig själv!

Jag har varit i Göteborg många gånger, men inte sett så mycket mer av skärgården än Marstrand. Så den här gången åkte vi på en tur till Brännö. Trevlig ö som var bra mycket större än jag trott.

På väg hem från Göteborg lyssnade vi på "Sommar" med Håkan Juholt. Bra kille, han spelade bl a Ulf Lundell, Bruce Springsteen och Johnny Cash, bara på det kan han få min riksdagsröst. Dessutom gjorde han mig glad genom att prata om solidaritet, medmänsklighet och kärlek. Han berömde politiska motståndare och talade om vikten av att kunna lägga prestigen åt sidan för att nå gemensamma mål. Det var som balsam för själen i dessa bistra tider när herrar Reinfeldt, Borg och Björklund så när hade fått mig att tappa tron på att politiker har hjärtan och känslor...












Inga kommentarer: