lördag 3 september 2011

Tullgarns naturreservat

Idag var Stina och jag på en liten promenad på Sörmlandsleden mellan Stensund och det kungliga slottet Tullgarn. Området är naturreservat och fantastiskt vackert. Det blev en rätt kort promenad pga att jag har ont i ett knä. Vi har rätt körigt på jobbet med massor av gäster, och tempot är högt i köket. Det börjar kännas i kroppen nu.

Tidigt i torsdags morse var jag iväg till mitt gamla stall, där Santoz stod, och provred hästen Nisse. Det ser nu ut som att jag kommer att bli medryttare på Nisse, som är en 22-årig gammal "pensionerad" ridskolehäst. Bild på Nisse lär dyka upp här på bloggen inom kort...




Rätt imponerande camouflage den här lilla grodan visar upp. Hade den inte rört på sig så hade jag inte upptäckt den trots att jag gick förbi på bara någon halvmeters avstånd.


Utsikt från ett berg strax söder om Stora Fjärdsvall. Den platta gräsytan i mitten av bilden är Näsudden, en annan väldigt speciell plats inom Tullgarns naturreservat med en natur som inte liknar någon annan i trakten.


Fick en hjortbild även idag.

Inga kommentarer: