måndag 5 september 2011

Nisse - min nya kompis

I går var jag uppe i stallet och träffade min nya kompis Nisse. Han har gått som ridskolehäst i nästan 20 år, men är nu pensionerad från det jobbet. Nu ska jag vara sk medryttare på Nisse, dvs jag ska hjälpa Nisses ägare med att rida honom 1-2 ggr i veckan och även hjälpa till med lite stalltjänst. Jag tog med mig lillkameran i går och tog några bilder. Blev även plåtad tillsammans med Nisse.

Sedan min förra medryttarhäst Santoz flyttade till Sollefteå för drygt ett halvår sedan har jag varit "hästlös". Jag har saknat ridningen, så jag är glad för att Nisse (och hans ägare) låter mig rida honom! Både Nisse och jag är två gamla trötta gubbar, men jag hoppas att vi ska komma i bättre form tillsammans...!








Foto: Ulla T

Inga kommentarer: