lördag 10 september 2011

Håkan Hellström på Gröna Lund

Jag minns exakt när jag hörde Håkan Hellström sjunga första gången. Jag satt i bilen på väg hem från jobbet en sen kväll hösten 2000 och hörde Känn ingen sorg för mig Göteborg. Min första tanke var "vad fan är det här...??". Jag tyckte att det lät bedrövligt! Det tycker jag inte längre. Det finns en innerlighet, musikalitet och genuin känsla i Håkans låtar som slår det mesta. Hans sångstil är helt klart lite egenartad, men de som påstår att han sjunger falskt vet faktiskt inte vad de pratar om. Jag kan inte påstå att jag lyssnar speciellt mycket på Håkans musik, men så fort jag hör en av hans låtar på radio eller TV så blir jag glad. Igår kväll spelade Håkan och hans band på Gröna Lund och C och jag åkte upp och såg konserten. Det blev en av de bästa konsertupplevelser jag varit med om! Håkans och bandets spelglädje smittade av sig från första takterna och höll i sig hela konserten.

Jag har sållat stenhårt bland bilderna och borde kanske tagit bort några till, men klarar det inte... Så ni får stå ut med följande bildorgie.































7 kommentarer:

billan sa...

Tur att du inte sållade bort några fler bilder...Håkan är magisk och dina bilder är superba!

PJHiller sa...

Tack billan!

slottsträdgårdsmästaren sa...

Du förmedlar verkligen den där glädjen i dina bilder Per. Jo...jag radiolyssnar också på Håkan och ibland tycker jag att det är riktigt bra.

Lairama sa...

Hemma hos oss är Håkan något av en husgud. Två av mina döttrar var på konserten i fredags och de beskrev kvällen som magisk.
Du har verkligen lyckats förmedla den magin i dina bilder :)

PJHiller sa...

Tack ska ni ha! Det var en riktigt, riktigt bra konsert, inte en seg sekund. Den där gossen har en "karisma" som är rätt unik.

Peter Nyberg sa...

Hej!

Jag har en websida som heter Populär Poesi. I nästa nummer kommer vi att skriva om Håkan Hellström och jag undrar om vi kan använda dina oerhört fina bilder. Om det är okej, så skicka ett mejl till peter@popularpoesi.se, annars avnjut min beundran av din konst.

PJHiller sa...

Tack Peter, roligt att du gillar bilderna! Som sagt, det är helt OK att använda bilderna på Populär Poesis hemsida. Ser fram emot att läsa om Håkan!