fredag 6 juli 2012

Torekällberget

Det var ett tag sen jag uppdaterade bloggen och det beror på att det inte har blivit något fotograferande pga mycket jobb och diverse båtaffärer som tagit mycket tid och energi. Häromdagen var C och jag i Södertälje för att köpa en liten styrpulpetsbåt och kom till stan lite för tidigt, så vi hann med en promenad på Torekällberget. När jag var liten var jag ofta på Torekällberget, som är ett slags mini-Skansen, men nu var det bra tag sen senast. Där finns Södertäljes stadsmuseum och man har flyttat dit en hel drös med gamla hus från Södertäljetrakten. Där finns även en del djur, kor, får, hästar mm i bondgårdsmiljö. Restaurang, flera fik och en gammaldags handelsbod finns också på området. Jag fick en del sköna flashbacks! 















Inga kommentarer: