måndag 15 juli 2013

Brantevik, Skillinge och Ystad

Efter en tältnatt så packade vi ihop campinggrejerna och tog bilen till Hotell Svea i Simrishamn och glufsade i oss en rejäl hotellfrukost tíll det facila priset 95 kr/person och bokade rum på ett B&B för kommande natt. Sen tog vi kustvägen mellan Simrishamn och Ystad och stannade till i Brantevik och Skillinge. Väl framme i Ystad spenderade vi några timmar med att flanera i stan.




Hamnen i Brantevik


Turistinformation i en byrå - Turistbyrån i Skillinge


Från hamnen i Skillinge


Loppmarknad i Ystad





Vi tog en fika på Per Helsas gård i Ystad


St Petri kyrka i Ystad


Mobilt espressocafé, första gången jag sett det






Från Ystad körde vi ned till Abbekås och sedan inåt land förbi bl a Marsvinsholms och Snogeholms slott innan vi landade på det förträffliga B&B-stället "Österlens Gästhärberge" i Glemmingebro där vi hyrt rum.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Härliga bilder från en skön plats i Sverige. Skulle nog kunna bo i Ystad tror jag. Turistbyrån var ju helt underbar!

PJHiller sa...

Håller med dig Hasse, jag skulle också kunna bo i Ystad. När jag var Bornholmsbo 1988-1990 så var jag i Ystad ganska ofta året runt och lärde känna stan en del och jag gillade den!