söndag 25 augusti 2013

Sista sommarhelgen

Nästa helg går vi in i september så det här var den sista sommarhelgen för i år. Vädermässigt har det varit en fantastisk sommar, så även den här helgen. I lördags eftermiddag och kväll jobbade jag som kock på Öster Malma. Det var första gången på över ett halvår som jag körde ensam, så jag fick "gå upp på tårna" lite och skärpa till mig. Men det var lugnt, jag har det kvar i mig! Alltid lika roligt att få jobba med förstklassiga råvaror. Söndagen tillbringades på sjön i strålande solsken och värme. Kanske blev det årets sista dopp också, det hade redan blivit kallare i vattnet efter de senaste dygnens kalla nätter.

Lördagens förrätt. Torrsaltat, lättrökt och sedan torkat hjortinnanlår på zucchiniplätt, syltat senapsäpple, kronärtsskockscreme med löjrom och confiterad tomat. (iPhone-bild)
IMG_0758 1


Stina framför sitt favorittransportmedel i sin favoritmiljö
DSCF1770


Favoritsysslesättningen, den här gången med en överdrivet stor och tung pinne...
DSCF1782


Det skiljer väl sisådär 20-25 knop i fart mellan de här två båtarna
DSCF1785


Min favoritknop. Går snabbt att lägga och ännu snabbare att få upp. Den heter naturligtvis något, jag har dock ingen aning om vad. Kan aldrig lära mig namnen på blommor och knopar...
DSCF1771


Atmosfären får planen att se nästan spöklika ut...
DSCF1777

1 kommentar:

Anita sa...

Mmm ... det vattnas i munnen trots att jag ätit en stor frukost. Vilka fina bilder du tar! Gillar bilden på Stina, vilken underbar hund!

Tack för besöket på min blogg och kommentaren på mitt blogginlägg om dill.