söndag 6 februari 2011

Bloggen är snart död, leve Facebook??!

Nu när jag snart byter jobb så börjar jag överväga om jag inte ska ge upp mitt hårdnackade motstånd mot Facebook och registrera mig. Jag har en hel del synpunkter på hur villkoren för medlemskapet är utformade, inte minst rättigheter till bilder. Men samtidigt finns det ju knappast något enklare sätt att hålla någon slags kontakt med människor som man annars garanterat skulle tappa kontakten med helt.

Den här bloggen kommer i alla fall försvinna snart. Dels så finns det redan en IT-kock nere i Lund (jag borde naturligtvis ha googlat på namnet innan jag tog det...), och dels så kommer jag ju faktiskt inte att vara en IT-kock längre utan bara kock fr o m den 1 mars. Snart går itkocken.blogspot.com i graven. Men en del av oss ses kanske på Facebook istället.

Om ni aldrig har varit vid Stendörrens naturreservat mellan Trosa och Nyköping, så tycker jag att ni ska pallra er dit, om ni kan. Via hängbroar kommer man långt ut i skärgården. Det finns mängder med fina grillplatser och det ligger huggen ved utlagd vid grillarna. Här är några bilder från Stendörren vid olika årstider.





  





4 kommentarer:

slottsträdgårdsmästaren sa...

Va? Ska du sluta nu när jag just hittat bloggen? Byt namn om det redan är upptagen och fortsätt att visa dina fina naturbilder här. Verkligen!
Jag har aldrig varit vid Stendörren men jag sa till en vän redan i höstas att vi ska gå där när vårfloran täcker markerna.

Anonym sa...

Eller så kan du ha båda.
Facebook och blogg är två helt olika världar i den stora cyberrymden.

PJHiller sa...

Jo, jag kanske bara helt enkelt ska byta namn på bloggen, och ha båda. Fördelen med bara Facebook är att man kan välja vem som kan läsa och se det man lägger upp. Nackdelen är att alla kompisar och släktingar inte är med på Facebook, samt som sagt att man ger bort alla rättigheter till bilder till FB. Jag funderar vidare...

Jan-E sa...

Kul om du kommer till fejan (som vi i den inre kretsen säger). Du kommer rätt snabbt att nå en ganska stor publik som bekräftar dig men bloggen är ett bättre forum för kloka ord och djupare resonemang om livet och matlagandet.

Så jag håller nog med ovanstående kommentatör. Satsa på både och.

"PJH finns överallt", sa han och slog vilt omkring sig i rummet.