söndag 13 februari 2011

Långt till sommaren

Nu är jag lite sliten efter att ha haft gäster hemma på middag två kvällar på raken. Det har blivit en del matlagande, ätande, vindrickande tillsammans med goda vänner. Det blev f.ö. en riktig vilthelg. Örtbakad vildsvinsrygg i fredags, salami/salvia-fyllda andbröstrullader och älg-entrecote i går. När vi åt frukost i morse var vi rörande överens om att det blir något lätt och enkelt till middag idag, förmodligen en sallad!

Stina och jag tog oss en långpromenad i det strålande vintervädret i går och det blev några bilder. Det är fem månader tills det kommer att finnas en båt förtöjd i varenda en av de här bojarna. Sommaren känns fortfarande hiskeligt långt borta.


"Min älskling vill
att jag bränner skeppen
men frågar sen var båtarna är"
                                                    Min älskling, Ulf Lundell






Rådjur som hamnat lite snett

2 kommentarer:

Lärarinnefaster sa...

Vilka vackra bilder! De två första kan du mycket väl publicera någonstans tillsammans med den passande texten av Ulf Lundell...

PJHiller sa...

Tack!!