onsdag 29 december 2010

Ett år har gått, det här hjulet har krängt sej runt igen i den kosmiska cykeln

Ikväll kommer E, A och Sigge till Trosa igen. E och A ska fira nyår i Paris och jag ska skjutsa dem till Skavsta imorgon bitti. Sigge får bo hemma hos oss medan husse och matte är borta.

Nu när 2010 snart är slut så börjar jag blicka tillbaka lite på vad som hänt i mitt liv under det senaste året, och det är ju en hel del. De stora grejerna var (i kronologisk ordning)

* jag blev medryttare på Santoz
* E fick sitt efterlängtade körkort
* C fick fast jobb igen
* jag började jobba som extrakock på ytterligare ett ställe
* jag skrev på för fast anställning (deltid) på InfoMate igen
* F åkte till Barcelona med skolan
* E fick Sigge

* F slutade nian
* E tog studenten
* E flyttade hemifrån och fick jobb

* vi fick äntligen tid att vara ute med båten


* C och jag besteg Kebnekaises sydtopp




*vi såg Lundell på Grönan (31 år sedan jag såg honom live första gången!)


* jag köpte mig en Nikon D700 och började ta mig lite mer tid att fotografera




* vi har varit nere i Göteborg ett par vändor och hälsat på B-Å
* vi åkte till New York
* jag fick ånyo spader på IT-branschen och letar efter nytt heltidsjobb som kock, igen
* jag började jobba som kock på ännu en konferensanläggning! Det börjar bli lite mycket nu...
* jag bröt mitt löfte till mig själv om att inte jobba med några julbord i år med att jobba på fler julbord än någonsin

Inte undra på att jag är trött som ett helt ålderdomshem!

Ett nyårslöfte kan ju vara att försöka lära mig att göra blogginlägg som inte innehåller 1 miljon bilder. ;)

Inga kommentarer: