måndag 27 december 2010

I want to be a part of it, New York, New York

Det här är tänkt att framförallt vara en fotoblogg, så jag öser in en drös med bilder från när C,  F och jag åkte till New York på höstlovet. En gammal resdröm som gick i uppfyllelse. NYC var precis så stor, bullrig, vänlig och allmänt galen som jag trott och hoppats på. Vi kom aldrig utanför Manhattan under våra dagar där, men det är ju lysande för då måste vi ju återvända någon gång (när plånboken återhämtat sig) för att se de andra stadsdelarna!

Jag släpade runt på D700:an hela tiden och det blev en hel del fotograferande. Det fanns motiv överallt, i varenda gathörn. Här kommer några av mina favoriter (jepp, det är sjukt många bilder, men ändå bara en bråkdel av de ca 130 foton från New York som jag gillar mest...):


Vi bodde på 31:a våningen och hade utsikt mot Empire State building


Times Square


Kanske inte den tuffaste polisbil jag sett...


Känns inte som den ultimata platsen för en häst.


Utsikten från Empire State building, där vi var tidigt på morgonen för att slippa de långa köerna som blir senare på dagen.


Manhattan Bridge i förgrunden, Brooklyn Bridge i bakgrunden.


Flat Iron Building, klassiskt New York-motiv. Duvan kom inflygande som en liten bonus.


Istället för att åka ut till Liberty Island och Frihetsgudinnan så valde vi att ta gratisfärjan till Staten Island för att se gudinnan från vattnet.
                    





                               


Det var halloween på söndagen och många gick in för det ganska hårt, bl a denna makabra familj.


Gula taxibilar överallt!





Den här killen åkte snålskjuts nere i SoHo, och det gick rätt fort...


Brooklyn Bridge


Rockefeller Center


Utsikten från Top of the Rock, Rockefeller center.


Bild från Central Park, som var större än jag trott.


Bild på en "rymling" från en förskoleklass i Central Park.


En lokal invånare i Central Park





1 kommentar:

slottsträdgårdsmästaren sa...

Härliga bilder! Man känner verkligen pulsen!