tisdag 4 januari 2011

Aldrig nöjd

Var ute med Stina på en sen kvällspromenad för en stund sen, snön vräker ner igen... Det är bara början av januari och jag har redan fått en överdos av snö!

Till saken hör att jag i många år har gått och muttrat om slaskiga skitvintrar och att jag vill ha snö till advent och jul och att det var bättre förr. Nu borde jag ha fått snö så att jag höll käften, men jag är naturligtvis inte nöjd nu heller. Jag är aldrig nöjd, ett problem som jag delar med många (eller hur, vad fan, det kan väl inte bara vara jag, eller...?). Jag vet att jag borde skämmas, för jag har det bra. Snön kommer att försvinna, jag har ett hus att bo i, ett skåp med whiskeyflaskor i, en familj som jag älskar, äter hjortrygg av världsklass som jag ibland dricker prioratviner till (just då gnäller jag faktiskt inte) mm, mm. Men lik förbannat gnäller jag över skitsaker. Jag borde skärpa mig, imorgon skärper jag mig (om det inte snöar imorgon också)!

Men just nu tröstar jag mig med (nej inte whiskey) lite sommarbilder.











2 kommentarer:

Jan-E sa...

För att slippa ditt gnällande tipsar jag härmed om ett synnerligen prisvärt Priorat-vin. 119 kr för en mycket god särling. Perfekt ackompanjemang till en grillad lammfilé om du har tomt i viltboxen.

Lystrar till det prosaiska namnet GR-174 och har varunummer 2770. Trosabutiken har 45 st i lager i skrivande stund.

PJHiller sa...

Tack för tipset, i kväll kommer lagersaldot ha minskat! Mmmm, GR-174, vilket namn, jag får en bild av flamenco, haciendor och andalusiska hästar...