tisdag 11 januari 2011

Inställd turné

Läser att Ulf Lundell ställer in hela sin vårturné pga sjukdom. Nu spekuleras det vilt bland fansen om orsaken. Jag hoppas bara att det inte är något riktigt allvarligt. Han är den störste av mina gamla hjältar, även om mitt förhållande till honom och hans artisteri och konst numera är lite mer avspänt än det har varit. Jaja, skratta ni mina gamla vänner... :-)

Jag skulle gått på konserten i Norrköping den 11 mars och det är trist att det inte blir av. Men å andra sidan så har jag varit på så många Lundell-konserter sedan 1979, och jag vet att inga spelningar kan slå dem jag var på de första åren. Eller Club Zebra på Hovet. Som lite kuriosa kan jag meddela att jag syns i bild minst 4-5 gånger på DVD:n. Men jag är ju en vuxen man, så, eh, det betyder ingenting.

Borgholms slottsruin 26 juli 2006, en magisk fin sommarkväll då hela familjen var med och svalorna cirklade över ruinen. Fotat med en Canon Ixus 40.


Grönan 2010



Inga kommentarer: