fredag 7 januari 2011

Dagens outfit, det blir inget av det

För att locka lite yngre, ofta modemedvetna läsare till min blogg tänkte jag
lägga upp inlägg med "dagens outfit" lite då och då. Men jag la ned det redan
på tankestadiet då jag insåg att det mest dramatiska som hänt i min garderob
sedan 1983 var när jag bytte jeansmärke/modell för två år sen. Jag såg att min
kropp fått alldeles för mycket pondus för att passa i mina älskade Levis 501
och hade karaktär nog att anpassa min unifom efter den bistra verkligheten.
Uniformen, dvs "dagens outfit" vardag som helgdag år efter år, består för övrigt
av jeans, t-shirt (någon enstaka gång ersatt av skjorta), lammullströja,
Meindl-skor. Under sommarhalvåret ersätts de grova vandringsskorna av
seglarskor och lammullströjan tas av. Nu har ni fått dagens outfit i alla fall!
Problemet är ju som sagt att det även var gårdagens och kommer att vara
morgondagens outfit...

Jag måste dock lägga in en liten brasklapp - inom kort kan det hända något stort
med min vinter-outfit. Jag funderar allvarligt på att plagiera ett annat modelejon
i bekantskapskretsen och skaffa mig en Palestinasjal. Inspirationskällan är en
stilmedveten och chic man i sina bästa år, med ett mycket gott omdöme (han är polis
och de brukar ju ha koll på det mesta). Om jag vågar ta steget så lovar jag att rapportera
om det här i bloggen, kanske med en bild!

En mycket, mycket sliten men lycklig IT-kock på toppen av Kebnekaise, i frilufts-outfiten,
foto: fru IT-kock


Man skulle kunna tro att jag har lite tråkigt på jobbet idag (också), och det ligger nåt i det... Istället för att äta lunch skriver jag ett blogginlägg, håller jag på att bli en Internet-missbrukare??

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag hade också en ambition att köra med dagens outfit... det blev en bild på mina favoritkängor.
Jag är grymt imponerad på att ni har varit på Kebenekajse. Det är en dröm jag också ska uppfylla en dag.

Ha en trevlig helg!

PJHiller sa...

Jag tycker absolut att du ska promenera upp på Keb. Men träna innan. Gå i trappor eller branta backar. När du klarar 12 timmar i sträck med fem-minuterspauser varje timme är du redo! Eller så gör du som vi, förbereder dig genom att sitta i en segelbåt och dricka rödvin och röka två veckor innan äventyret. Sen går du upp (och framförallt ned) på ren vilja... Det gör ont, men det är värt det!

Trevlig helg till er också!

Jan-E sa...

Jag la ut det här på facebook i höstas:

Dagens outfit: Strumpor, skor, kalsonger, byxor, tröja och jacka.

Detta sågades direkt av dottern som menade att man måste bifoga en bild för att det ska vara värt att informera omvärlden om.