tisdag 25 januari 2011

Problem med bloggens framtida namn

Det har kört ihop sig lite. Jag vet inte om jag kan låta min blogg fortsätta heta "IT-kocken" efter den 1 mars. Då börjar jag nämligen jobba heltid som kock. Förhoppningsvis kommer jag inte att skämmas alltför mycket över mitt mörka förflutna inom IT-branschen, utan kan kanske stå för det och låta "IT" vara kvar i bloggnamnet som ett minne över en svunnen tid?! Vi får se. ;)

Hur som helst så har jag gått och blivit heltidsanställd som kock på en kanonfin konferensanläggning som jag har hört mycket gott om i flera år. Jag har provjobbat där några gånger sedan början av december och stormtrivs. Underbar miljö både inne och ute, utmärkt kök, väldigt trevliga arbetskamrater, sommarstängt, ledigt över jul/nyår, knappt något helgarbete, och stort medinflytande på menyerna. Med andra ord ovanligt bra arbetsförhållanden för att vara ett kockjobb! Ni som behöver veta vad det är för ställe jag ska börja på vet det redan... :)

Nu vill jag tacka Christer, Tony, Johan, Helena, Jimmy, Frederik*, Annelie, Kent och Anna för att ni har hjälpt en gammal trött IT-nisse att komma upp på en nivå som kock som platsar som fast anställd i ett kök på så här galet hög nivå. Jag har slitit som ett djur själv, men utan er hjälp hade jag aldrig klarat det. Tack!

* På förekommen anledning: jo, Frederik stavar sitt namn så! :)

9 kommentarer:

Jan-E sa...

Stort! Grattis! Kul!

Anonym sa...

Jättegrattis!
Nu får du skörda frukterna av allt ditt slit. Jag är verkligen glad för din skull.

PJHiller sa...

Tack Jan-E och lairama!

Anonym sa...

Stort grattis till dig! Det är du verkligen värd!! Helena

PJHiller sa...

1000 tack Helena!

Anonym sa...

Javisst - klart att jag visste att du skulle in på den banan förr eller senare! Lediga lov och somrar? Däremellan hur långa arbetspass? Ja, du vet att jag inte bara frågar för min egen del men också för vår gemensamma, sig evigt oroande 86-åring. Men jag är glad för din skull. Med lediga somrar kanske du kan fixa en bröllopsmeny i Småland så småningom? Under ganska primitiva förhållanden, naturligtvis. Och mitt i storskogen.

PJHiller sa...

Tack! En bröllopsmiddag i Småland går alltid att snickra ihop. Är det nära förestående, nu i sommar...?

slottsträdgårdsmästaren sa...

Välkommen till slottet kompis!

PJHiller sa...

Tack ska du ha trädgårdsmästaren! :)