onsdag 19 januari 2011

Jobberbjudande

Idag fick jag helt otippat en fråga om jag kan tänka mig att jobba som kock ibland åt en fiskeguide som tar ut grupper för att fiska i Stockholms och Trosa skärgård. Jag skulle följa med ut på fisketurerna och ta hand om matlagningen. Knepig fråga, jag var tvungen att tänka efter ordentligt. Efter moget övervägande, ungefär två sekunder långt, tackade jag JA.

En stund senare kom frågan: om det skulle bli aktuellt, skulle jag möjligen ställa upp på att ta ett plan upp till fjällen, t ex Arvidsjaur, för att laga mat åt fiskegrupper däruppe? Ny fundering - ja, okej då!





4 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis!
Låter som ett hel perfekt jobb :)

PJHiller sa...

Tack!

Ja, det är knappt jag tror att det är sant. Att få vara ute på sjön/i naturen och laga mat, och få betalt för det! Undrar om jag kan fota lite också och sälja bilderna till deltagarna? :)

Anonym sa...

Gör det, du tjänar nog storkovan :)
Om du får för mycket att fota kan du ju hojta till. Jag känner en som inte skulle ha något emot att lulla runt i naturen och rikta kameran mot folk.
Så känner jag en annan som är vääääldigt avundsjuk på att du får åka runt på fisketurer.
Den andra är inte jag.

Grattis än en gång!

Än en gång grattis.

Emma, Agust och Sigge sa...

Nä men! Vad roligt :) Grattis som tusan!!! Det där får du berätta mer om sedan. Kram din Emma, Agust och Sigge