söndag 23 januari 2011

Lundell-bilder från anno dazumal

Inspirerad av ett annat gammalt Ulf Lundell-fan tog jag mig för att skanna in några gamla bilder som jag tog på min allra första Lundell-konsert, som begicks på Göta Lejon den 20 november 1979. Jag var 14 år, skulle fylla 15 någon vecka senare. Lundell fyllde 30 den där dagen och spelningen var ett stort födelsedagsparty. Jag var där med en polare från Trosa som kallades Teppis. Det var han som introducerade mig till Bruce Springsteens musik tidigare samma år med skivan "Darkness on the edge of town", tack Teppis! Dessutom hade han en hel del jäkligt galna och roliga fester (den där typen av fester som man absolut inte vill att ens egna barn ska gå på...) i deras hus nere på Kustvägen innan han flyttade till Stockholm, tack för dem också!

Haha, nu minns jag att jag gick och köpte mig en vit/rödrandig tröja och ett par vita byxor efter den där konserten. Japp, jag var rätt fanatisk. Lundell var liksom Gud och jag var hans självutnämnde apostel som försökte omvända alla och rädda dem från tomheten och dumheten i "mainstream"-musiken. Men det där har nästan gått över numera. :) Några av er som läser den här bloggen var ju i min närhet under den där tiden. Jag måste ha varit a pain in the ass med mitt Lundell-tjat, förlåt!






Bilderna är tagna med en Chinon kompaktkamera från mitten av 70-talet och inskannade på en HP Photosmart C4580.

Inga kommentarer: